Home > Sundays and Feasts > Duminica Lăsatului de sec la carne / Meatfare Sunday

Duminica Lăsatului de sec la carne

În ultima Duminică a Triodului reflectăm la lecturile din 1 Corinteni 8,8-9,2 și la Evanghelia după Matei, capitolul 25, 31-46.

În prima sa scrisoare către Corinteni, apostolul Pavel abordează preocupările lor cu privire la consumul de alimente sacrificate idolilor. El subliniază că actul de a mânca sau de a nu mânca astfel de alimente nu aduce în mod inerent pe cineva mai aproape sau mai departe de Dumnezeu. Cu toate acestea, el îi avertizează pe cei ce consumă astfel de mâncăruri să nu îi smintească pe alţii, mai ales pe cei mai slabi sau noi în credinţă.

În fragmentul evanghelic, Domnul face o analogie la judecata finală în care oamenii sunt despărțiți în două grupuri, cei drepți și cei nedrepți, pe baza faptelor lor. Cei drepți sunt lăudați pentru faptele lor pline de compasiune, precum grija de cei înfometaţi şi însetaţi, primirea străinilor, grija de săraci, îngrijirea bolnavilor și vizitarea celor aflați în închisoare. Domnul se identifică cu cei aflaţi în lipsuri, subliniind semnificația acțiunilor pline de compasiune.

Ambele pasaje subliniază importanța luării în considerare a impactului faptelor personale asupra celorlalți. În 1 Corinteni, Sfântul Pavel avertizează împotriva exercitării drepturilor personale într-un mod care ar putea dăuna sau duce în rătăcire credincioșii mai slabi. Aceasta implică o datorie morală de conştientizare a modului în care alegerile noastre îi pot influenţa pe cei din jur.

Evanghelistul Matei subliniază imperativul moral al compasiunii și al slujirii aproapelui, în special față de cei aflați în nevoie. Cei drepți sunt lăudați pentru faptele lor de bunătate, Domnul Hristos identificându-se cu cei marginalizați. Acest lucru atrage o obligație morală de angajare activă în acte de compasiune și servire.

Pasajele scripturistice subliniază importanța luării în considerare a celorlalți, a angajării în acte de compasiune și slujire, dar mai ales a recunoașterii implicațiilor morale ale acțiunilor noastre în lumina Judecăţii finale. Aceste principii ne încurajează spre un stil de viață marcat de empatie, umilință și angajament față de bunăstarea aproapelui.

***

Meatfare Sunday

On the last Sunday of the Triodion we reflect upon the lectures in 1 Corinthians 8:8-9:2 and the Gospel according to Matthew, chapter 25:31-46.

In his first letter to Corinthians, Apostle Paul is addressing their concerns about eating food sacrificed to idols. He emphasizes that the act of eating or not eating such food does not inherently bring someone closer or farther from God. However, he warns against causing others to stumble through one’s actions, especially if those actions might lead weaker believers astray.

In the Matthean text, our Lord describes the final judgment where people are separated into two groups, the righteous and the unrighteous, based on their actions. The righteous are commended for their compassionate deeds, including feeding the hungry, giving drink to the thirsty, welcoming strangers, clothing the naked, caring for the sick, and visiting those in prison. The Lord identifies himself with those who are in need, emphasizing the significance of compassionate actions.

Both passages underscore the importance of considering the impact of one’s actions on others. In 1 Corinthians, St. Paul warns against exercising personal rights in a way that may harm or lead weaker believers astray. This implies a moral duty to be mindful of how our choices influence those around us.

Evangelist Matthew highlights the moral imperative of compassion and service towards others, especially those in need. The righteous are commended for their acts of kindness, and the Lord Christ identifies himself with the marginalized. This encourages a moral obligation to actively engage in acts of compassion and service.

In summary, these passages emphasize the importance of considering others, engaging in acts of compassion and service, and recognizing the moral implications of our actions in light of the Final judgment. These principles encourage a lifestyle marked by empathy, humility, and a commitment to the well-being of others.

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.